Het Kilifi Orphan Project

In Kilifi, één van de armste gebieden in Kenia, zijn veel wees– en anderszins zeer kwetsbare kinderen te vinden.

Sommige van deze kinderen treffen elkaar dagelijks op een vaste plek, anderen hebben een zwervend bestaan.

Een voorbeeld van een ontmoetingsplek in Kilifi:

Om de leefomstandigheden van kansloze kinderen als deze te verbeteren en hen een toekomst te kunnen geven startte Stichting Furaha het ‘Kilifi Orphan Project’.

Het doel van het Kilifi Orphan Project

Aan de basis

Het ‘Kilifi Orphan Project’ voorziet deze kinderen in eerste levensbehoeftes als

· water en voedsel
Om het aanbod van voedsel en onderwijs voor deze kinderen een structureel karakter te geven heeft de stichting een sponsorprogramma ontwikkeld. Meer informatie over ons sponsorprogramma vindt u
hier.

· primaire medische zorg

· ondersteuning in directe noodsituaties. Ook ondersteunt de stichting in noodgevallen verzorgers of familie van de weeskinderen om zelfstandig inkomen te verwerven.

Géén weeshuis

Stichting Furaha is geen voorstander van de opvang van weeskinderen in een weeshuis. Nationaal en internationaal groeit het inzicht dat residentiële zorg, zoals een weeshuis, nadelen heeft voor de kinderen en daarmee uiteindelijk óók voor de maatschappij. De stichting bouwt of ondersteunt dan ook géén weeshuizen. Wij zijn voorstander van het opnemen van de kinderen in hun eigen familie. Onze medewerkers ter plaatse hebben alle kinderen van het Kilifi Orphan Project weten onder te brengen in hun eigen sociale omgeving.

Onderwijs

Daarnaast zorgt de stichting dat deze kinderen onderwijs kunnen volgen. Daarom financieren wij:

· klaslokalen en schoolinrichting

· uniformen, schoolgeld en schoolmaterialen

· sanitaire voorzieningen

· kook- en eetgelegenheden

Onze bouwplannen zijn steeds afgestemd  op de lokale situatie, zodat ons aanbod de directe leefomgeving ten goede komt.

Voorlichting over hygiëne en ziektes als malaria en aids

Om de kans te vergroten dat deze toekomst ook een gezonde toekomst op langere termijn zal zijn, geven of ondersteunen wij vervolgens op school voorlichting over hygiëne en ziektes als malaria en aids.

Bij deze voorlichting worden zowel de kinderen als hun verzorgers betrokken.

Op deze plek ontmoetten ruim 100 weeskinderen elkaar.

Tekstvak: Tekstvak: Contactgegevens

KvK